چه بخوايم چه نخوايم بايد باور كنيم كه چينيا دارن تغير ميكنن.. اگر از ساخت خودرو برقي توگت تويركيهتعجب كردين و چرا ويتناميها ميتوانند و ما نميتوانيم، بهتر است كمي درباره اين خودرو چيني كه روبهروي شماست، فكر كنيد.
درباره ي تجربه رانندگي با جيلي امگراند EC7 بيشتر بخوانيد.
نامش هونگچي است و بهعنوان زيرمجموعه گروه فاو چين، عنوان قديميترين و لوكسترين خودروساز سواري اين كشور را يدك ميكشد. اين برند كه هماينك خودرو رسمي رهبر اين كشور را هم ميسازد، چندي است به فكر افتاده مثل برندهاي برجسته و لوكس وارد بازارهاي جهاني شود، به هميندليل با سرمايهگذاري هنگفت در چين و آوردن بهترين مديران و عاليترين طراحان، دست به تحول در توليد محصولاتش زده. چيزي كه حاصل آنH9 است.
هونگچي كه بهتازگي از سدان لوكس H9 رونمايي كرده، قرار است اين خودرو را به مصاف محصولات لوكسي همچون مرسدس ايكلاس، آئودي A6 و ب.ام.و سري ۵ ببرد. البته قبل از اينكه به مشخصات اين خودرو بپردازيم، بايد بگوييم نسخه توليدياي كه مشاهده ميكنيد، همان H7 است كه ماه پيش و در آستانه معرفي ديده شده بود.
اين خودرو در مقايسه با رقباي لوكس و ميانسايز اروپايي و حتي نسخههاي طويلتري همچون E كلاس L از ابعاد بزرگتري برخوردار است. از نظر فني هونگچي H9 نزديك به سدانهايي با طول ۵.۲متر و فاصله بين محوري بيش از سهمتر است كه همين موضوع باعث ايجاد فضاي پاي زيادي در بخش عقب كابين ميشود.
كمپاني سازنده اين خودرو ميگويد، استايل H9 جديد بخشي از زبان طراحي جديد هونگچي است اما ظاهر كلي آن شبيه خودروهاي ديگر بوده كه از جمله آنها ميتوان به بدنه دو رنگ شبيه به مايباخ، سهچهارم عقب شبيه به كاديلاك XTS و نماي جلوي مشابه محصولات رولزرويس اشاره كرد.
مقامات اين شركت ميگويند كه طراحي H9 پيش از انتخاب گيلز تيلور بهعنوان معاون جهاني بخش طراحي گروه فاو انجام شده است. بد نيست بدانيد تيلور قبلاً مدير طراحي رولزرويس بوده است.
در بخش جلوي اين خودرو ميتوان يك جلوپنجره كرومي بزرگ را ببينيد كه بخشي از آن توسط نوار LED احاطه شده است. چراغهاي جلو نيز داراي ماتريكس LED هستند. لوگوي پرچم هونگچي(كلمه هونگچي به معني پرچم قرمز است) نيز بهعنوان خط قرمز مشهودي از بخش مياني كاپوت شروع شده و به جلوپنجره ميرسد.
ديگر ويژگي خاص سدان لوكس هونگچي دستگيرههاي درب پاپآپ آن و رينگهاي ۲۰اينچي است كه با ابعاد بزرگ اين سدان همخواني دارند. كابين نيز پر از چرم، چوب و كروم بوده و از دو صفحهنمايش بزرگ، يكي براي پشت آمپرها و ديگري براي سيستم اطلاعات سرگرمي برخوردار است. نورپردازي داخلي، دكمههاي حساس به لمس و طراحي سفارشي چهارصندلي نيز جزو ديگر ويژگيهاي كابين است.
نيروبخش هونگچي H9 هم پيشرانه چهارسيلندر دوليتري توربوي بنزيني، با قدرت ۲۵۲ اسب بخاري و گشتاور ۴۰۰نيوتنمتري است. نيروي اين پيشرانه از طريق يك گيربكس اتوماتيك به چرخهاي عقب منتقل ميشود. شتاب صفر تا ۱۰۰كيلومتر در ساعتِ حدود هشتثانيهاي اين خودرو با توجه به استانداردهاي كنوني خيلي جالب نيست. محصول جديد اين خودروساز چيني همچنين از سيستم تعليق بادي و سيستم نيمهخودران سطح ۲.۵ سود ميبرد.