آرشیو اردیبهشت ماه 1399

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

تجربه رانندگي با ماشين شاسي بلند چيني هاوال

۸۳ بازديد

توليدكنندهاي چيني  تو زمان  معرفي نسخه فيس ليفت H2 همه را تحت تأثير قرار دادن. اين ماشين كه تو نسخه فول لاكچري AT معرفي شده از نماي جلوي جديد و كابيني با تجهيزات رفاهي بيشتري سود مي‌بره.اما H2 بار دومي كه در بازار حضور مي‌يابد چگونه عمل مي‌كند؟

 

درباره ي بررسي هونگچي H9 ماشين چيني بيشتر بخوانيد.

 

 

شاخه آفريقاي جنوبي هاوال كليد يك دستگاه كراس اوور كوچك H2 1.5T لاكچري را در اختيار ما گذاشت تا آن را در دوره‌اي طولاني تست كنيم. آيا H2 همچنان مي‌تواند عملكرد خوب خود را تداوم بخشد؟ ما اين خودرو را يك هفته تست كرديم و نتايج آن را خدمت شما عزيزان تقديم مي‌كنيم.
محفظه بار اين خودرو فضاي كافي براي جاي دادن وسايل دو نفر را دارد. البته شايد فضاي بار 232 ليتري اين خودرو براي افرادي كه خانواده‌اي نسبتاً پرجمعيت دارند كافي نباشد.كابين نيز داراي پوشش چرم مصنوعي با طرح قرمز و مشكي است و اين بخش خودرو به لطف متريال نرم و تجهيزات رفاهي جاي خوبي از كار درآمده است. البته برخي تريم هاي كابين با كليت كابين همخواني نداشته و حس ارزان‌قيمت بودن را القا مي‌كنند. صندلي‌هاي جلو حمايت خوبي از بدن به عمل مي‌آورند و تنظيمات برقي زيادي در صندلي راننده وجود دارد. صفحه‌نمايش لمسي خودرو نسبت به نسخه پيش از فيس ليفت تغييري نداشته اما هم‌اكنون از اپل كارپلي پشتيباني مي‌كند. البته خبري از اندرويد اتو نيست. ديگر ويژگي خوب سيستم اطلاعات سرگرمي وجود نرم‌افزار مرتبط با iOS است كه به خوبي كار مي‌كند. يك پورت USB و سوكت 12 ولت نيز وجود دارد كه اين آخري در زمان پيك‌نيك خيلي به درد مي‌خورد. فرمان چندمنظوره هاوال نيز كنترل‌هاي تنظيمات صداي سيستم صوتي و كامپيوتر سفري را در خود جاي داده است. يك صفحه‌نمايش نسبتاً مناسب هم بين پشت آمپرهاي سنتي قرار گرفته و اطلاعاتي همچون مصرف سوخت متوسط، برد باقي مانده و فشار باد لاستيك‌ها را نشان مي‌دهد. پيشرانه 4 سيلندر 1.5 ليتري توربوي H2 هنگامي كه وارد بزرگراه شويد مصرف سوخت زير 9 ليتر در صد كيلومتر را نشان خواهد داد كه آن هم جاي تعريف چنداني ندارد. گيربكس 6 سرعته اتوماتيك نيز عملكرد خوبي داشته و قدرت 141 اسب بخاري و گشتاور 202 نيوتون متري پيشرانه را به اكسل جلو منتقل مي‌كند. البته اين گيربكس در زمان معكوس دادن چندان خوب نبوده و دنده را بيش از حد نگه داشته و سپس معكوس مي‌دهد؛ و اين خودرو در بزرگراه‌ها نيز كمي با مشكل كندي روبرو است. در مقايسه با پيشرانه‌هاي توربوي رقباي اروپايي، پيشرانه 1.5 ليتري هاوال از نظر مصرف سوخت و صداي كم عقب مي‌افتد.ما پس از تست خودرو در چندين جاده و بزرگراه بزرگ به دنبال تست برخي ويژگي‌هاي خارج از جاده هاوال H2 نيز بوديم. اينجا با كراس اووري روبرو هستيم كه ارتفاع خوبي از سطح زمين دارد. كيفيت سواري هاوال حتي با وجود رينگ‌هاي 18 اينچي نيز بهتر از حد انتظار بوده و در زمين‌هاي خشن از اين نظر نمره قبولي مي‌گيرد. طراحي خودرو به ويژه در بخش جلو كمي از برادر بزرگ‌تر يعني هاوال H6 الهام گرفته و در كل ظاهر هدفمندي ايجاد كرده است. سپر عقب نيز تغيير يافته و همين موضوع درباره چراغ‌ها نيز صدق مي‌كند. H2 حاضر در تست از رنگ بدنه قرمز و سقف مشكي‌رنگ استفاده كرده است. ديگر رنگ‌هاي بدنه عبارت‌اند از مشكي، سفيد، نقره‌اي، آبي و قهوه‌اي.  H2 داراي باك سوخت 55 ليتري بوده و با توجه به مصرف سوخت آن مي‌توان شعاع حركتي خوبي را تجربه كرد. همچنين مانور با اين خودرو به لطف دوربين دنده‌عقب و كنترل فاصله پارك راحت صورت مي‌گيرد.

بررسي هونگچي H9 ماشين چيني!

۹۰ بازديد

فاو هونگچي به عنوان قديمي‌ترين و لوكس سازترين خودروساز چيني از سدان لوكس H9 رونمايي كرده.اين خودرو قراره به جنگ محصولات شناخته شده‌اي مثل مرسدس E كلاس، آئودي A6 و ب ام و سري 5 برود. هونگچي H9 جديد در مقايسه با رقباي ميان سايز و لوكس خود، حتي در حالت طويل‌تر نيز ابعاد بزرگ‌تري را نشان مي‌دهد.

 

درباره ي مواردي كه  قبل از خريد ماشين چيني بايد دقت كنيد بيشتر بخوانيد.

 

 

از نظر فني اين خودرو با طول 5.2 متري به سدان هاي لوكس فول سايز نزديك شده و فاصله بين محوري بيش از 3 متري دارد.اين كمپاني مي‌گويد استايل H9 جديد بخشي از زبان طراحي جديد هونگچي است اما ظاهر كلي آن تركيبي از چندين خودروي ديگر است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به طرح دو رنگ مايباخ، نماهاي سه‌چهارم عقب كاديلاك XTS و نماي جلوي رولزرويس اشاره كرد.شايان ذكر است مقامات هونگچي به اين نكته اصرار مي‌كند كه كار طراحي H9 پيش از استخدام گيلز تيلور معاون طراحي گروه فاو به اتمام رسيده است. تيلور قبلاً رئيس طراحي رولزرويس بوده است و خب شباهت اين خودرو با محصولات رولزرويس هم اتفاقي نيست.جلوپنجره كرومي بزرگ در جلوي خودرو توسط نواري LD احاطه شده است. لوگوي پرچم هونگچي نيز داراي خط قرمز نازكي است كه از ميانه كاپوت شروع شده و به جلوپنجره مي‌رسد. نام هونگجي در زبان چيني به معني پرچم قرمز مي‌باشد.از ديگر ويژگي‌هاي اين سدان لوكس چيني مي‌توان به دستگيره‌هاي درب پاپ آپ و رينگ‌هاي 20 اينچي اشاره كرد.به نظر مي‌رسد كابين نيز پر از چرم، چوب و كروم بوده و از دو صفحه‌نمايش بزرگ برخوردار است. به اين موارد بايد نورپردازي داخلي، دكمه‌هاي لمسي و طراحي چهار نفره سفارشي را اضافه كرد.نيروبخش اين خودرو پيشرانه 4 سيلندر 2 ليتري توربوي 252 اسبي يا 6 سيلندر 3 ليتري سوپرشارژردار 272 اسب بخاري خواهد بود. اين پيشرانه‌ها با يك گيربكس اتوماتيك همكاري مي‌كنند و در نسخه قوي‌تر باعث ثبت شتاب صفر تا 100 كيلومتر در ساعت زير 8 ثانيه مي‌شوند. هونگچي H9 همچنين از سيستم تعليق بادي برخوردار بوده و با سيستم نيمه خودران سطح 2.5 عرضه خواهد شد.

قبل از خريد ماشين چيني به اين نكته ها دقت كنيد!

۹۶ بازديد

ماشين هاي چيني با آپشن هايي كه دارن و قيمت پايينشون نسبت به ماشين هاي كره ايي و ژاپني و خارجي گول زنك هستن ولي بهتره كه قبل خريدش يكم تحقيق كنه آدم.مطلب زير شايد به دردتون بخوره!به سراغ خودروهاي دست دوم برويد

 

درباره ي دلايل عدم خريد خودرو ليفان مدل 620 بيشتر بخوانيد.

 


افت قيمت اغلب خودروهاي چيني در زمان فروش دست دوم بسيار چشمگير است از اين رو با كمي صبر و حوصله مي توانيد خودروهاي كم كاركرد (كمتر از 20 هزار كيلومتر) را 10 الي 15 ميليون تومان ارزانتر از مدل صفر كيلومتر خريداري كنيد.از طرف ديگر با مراجعه به آگهي فروش دست دوم مي توانيد نسبت به رانندگي و تست خودرو اقدام كنيد، اما متاسفانه چنين امكاني در مورد اكثر خودروهاي صفر كيلومتر وجود ندارد. بهره مندي از تجربه مالك براي نگهداري خودرو و رفع عيوب مونتاژي احتمالي و انجام شدن سرويس هاي اوليه، از ديگه موارد مهمي است كه توسط خريدار اول انجام مي شود و شما با خريد خودرو دست دوم از انجام اين امور معاف خواهيد شد.
 از شركت هاي گم نام خريد نكنيد
خودروسازاني نظير كيا، هيونداي، تويوتا، مرسدس بنز و ب ام و در بازار خاورميانه حضوري فعال دارند و قطعات يدكي و خدمات دهي به محصولات اين شركت ها به راحتي در كشور انجام مي شود، اما خودروسازان چيني اينگونه نيستند و تهيه قطعات يدكي محصولات آن ها به راحتي تبديل به معضل مي شود.
از اين رو بسيار مهم است كه به جاي خريد خودروهاي گمنام از شركت هاي بي مسئوليت، نسبت به انتخاب خودروهاي اقدام كنيد كه در حال برند سازي هستند و به حضور بلند مدت در بازار ايران مي انديشند.متاسفانه حتي ايران خودرو و سايپا نيز در زمينه عرضه و خدمات دهي به خودروهاي چيني سابقه چندان درخشاني ندارند و خريداران هايما، دانگ فنگ H30 يا برليانس و چانگان تاكنون مشكلات ناشي از تاخير در تحويل يا كمبود قطعات يدكي را تجربه كرده اند.
بنابراين پايدار ترين شركت ها در زمينه عرضه و خدمات دهي به خودروهاي چيني فعلا كرمان موتور و مديران خودرو هستند، به خصوص كه مديران خودرو اساسا توسط چيني ها اداره مي شود و شعبه اي از كمپاني دولتي چري چين در ايران به حساب مي آيد.
خودروهاي مشاركتي چيني از نمونه هاي كپي شده بهتر هستند
بر طبق قوانين چين، حضور مستقل خودروسازان خارجي در بازار اين كشور مشمول ماليات و عوارض گمركي بسيار است، از اين رو خودروسازان جهان معمولا محصولات خود را در قالب جوينت ونچر (انتقال تكنولوژي و توليد مشترك) با خودروسازان چيني عرضه مي كنند.
از اين رو فولكس واگن، جنرال موتورز، مزدا، فورد و …همگي در چين داراي كارخانه هستند و مدل هايي را به صورت مشاركتي با شركاي چيني راهي بازار مي كنند، اما در كنار اين دسته از خودروسازان چيني، شماري از كارخانه ها نظير ليفان، جك و چري به توليد مستقل خودرو مشغولند و كمتر به تكنولوژي خودروسازان جهاني دسترسي دارند.بنابراين پر واضح است كه خريد خودروهايي كه براساس الگوي جوينت ونچر توليد مي شوند، ريسك كمتري نسبت به محصولات خودروسازان كاملا مستقل چيني دارند. براي مثال دانگ فنگ به شكل مشاركتي با پژو كار مي كند و از موتورها و گيربكس هاي پژو براي محصولاتش بهره مي برد اما ساير خودروسازان چيني در اغلب موارد ناچار به كپي كردن شاسي، موتور و گيربكس مي شوند.
براي مثال، ولكس C30 از روي نسل هاي قديمي تويوتا ياريس كپي شده است و جيلي EC7 يك كپي خوب از تويوتا كرولا دو نسل قبل به حساب مي آيد.

دلايل عدم خريد خودرو ليفان مدل 620!

۹۳ بازديد

چند سالي ميشه كه توليد كننده هاي داخلي اومدن با همكاري شركاي خارجي ماشين هايي توليد كنن كه تنوع ماشين زياد بشه و اانتخاب هم سختر ميشه. ليفان 620 به دليل عدم استقبال مشتريان ايراني خيلي زود چمدان‌هاي خود را بست و از بازار ايران خداحافظي كرد.

 

درباره ي تجربه رانندگي با ماشين شاسي بلند چيني هاوال بيشتر بخوانيد.

 

 

كرمان‌موتور تلاش زيادي براي پيدا كردن راهي براي تنفس بهتر ليفان 620 انجام داد؛ ولي نتيجه‌اي نگرفت و دست آخر با اعلام توقف توليد اين محصول دل صاحبان اندكش را شكست.خدمات پس از فروش:اما كرمان‌موتور تعداد زيادي خودروي ليفان 620 را توليد كرده و ناچار است تا خدمات پس از فروش اين خودروي چيني را به عهده بگيرد. اما فغان از خدمات! در اين رابطه تجربه شخصي نگارنده بسنده كرده و اينجانب به شما مي‌گويم كه اگر مثلا خودروي ليفان 620 شما دچار مشكل فني و… شود بايد فاتحه آن را بخوانيد!
دلايل زيادي براي اين فاتحه خواني وجود دارد كه به يك نمونه آن اشاره مي‌كنيم. فرض را بر اين بگيرد كه خودروي شما به يك قطعه بسيار حياتي محتاج شده و با توجه به عدم توليد اين خودرو در ايران امكان تامين قطعه اصلي نيست؛ بنابراين عزيزان زحمتكش كرمان‌موتوري به سراغ خودروهايي مانند پژو 405 و يا سمند رفته و قطعه مورد نظر را از دل آنها خارج كرده و با اندكي تراش‌كاري، فشار و زور آن را به عنوان قطعه جديد خودروي شما جا مي‌زنند! حالا به نظر شما خودروي عزيزتان مثل سابق عمل خواهد كرد!

صداي موتور
همان‌طور كه گفته شد؛ محيط داخلي ليفان 620 به‌خوبي صداگيري نشده و مي‌توانيد به راحتي با سطح جاده ارتباط عاطفي برقرار كنيد! اما اين پايان كار نيست و شما براي برقراري ارتباط با سطح جاده بايد از روي يك هيولاي پر سر و صدا عبور كنيد. حقيقت اين است كه پيشرانه ليفان 620 واقعا پر سر و صداست و در سرعت‌هاي بالا امان راننده و سرنشينان آن را مي‌برد.

تعويض دنده
دريچه پدال گاز ليفان 620 برقي بوده و همين موضوع باعث شده است كه تعويض دنده در اين خودروي چيني به كندترين شكل ممكن صورت بگيرد. اين موضوع كمي نگران كننده است و اعصاب رانندگان ليفان 620 را با خاك يكسان مي‌كند!

سيستم تعليق
سيستم تعليق ليفان 620 از يك ضعف بسيار عجيب رنج مي‌برد و آن هم يكپارچه بودن سيستم تعليق عقب اين خودرو است. در اين باره بايد بگوييم كه اگر با يك دستگاه ليفان 620 و به همراه ساير اعضاي خانواده برروي يك دست‌انداز بزرگ برويد؛ احتملا چرخ‌هاي عقب، به سپر و يا گلكيرهاي خودروي شما برخورد مي‌كنند!