تفاوت هاي سايپا كوييك و برليانس H220 در چيست؟

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

تفاوت هاي سايپا كوييك و برليانس H220 در چيست؟

۸۷ بازديد

برليانس H220 يه هاچبك چيني و ارزون ‌ترين محصول برليانس توي ارن هستش كه مثل بقيه ماشيناي  برليانس، پارس خودرو وظيفه توليد و عرضه ي اونو داره.

 

درباره ي مقايسه جالب بين ليفان 820 با سوناتا Yf بيشتر بخوانيد.

 


برليانس H220 از سال 1395 وارد بازار شد و در حال حاضر هم بر روي خط توليد قرار دارد. البته بايد بگوييم پس از اعمال تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران، برليانس هم همانند ساير خودروسازان خارجي از بازار كشورمان خارج شد و اكنون پارس خودرو در تحويل تعهدات خود به خريداران قبلي هم با مشكل مواجه است.طراحي برليانس H220 با استفاده از زبان طراحي برليانس صورت گرفته اما اگر آن را در كنار خودرويي چون H320 قرار دهيم، متوجه مي‌شويم كه H220 خودرو ارزان‌تري است چراكه طراحي ضعيف‌تر و ناپخته‌تري دارد. در نماي جلو، يك جلو پنجره منحني شكل ديده مي‌شود. در بخش‌هاي مختلف بدنه هم وجود خطوط شكسته بر روي بدنه خودنمايي مي‌كند. نكته منفي در مورد طراحي بدنه، عدم وجود تناسب در كليت بدنه است چراكه در نماي عقب فرم خوبي در بدنه ايجاد نشده. به هر حال برليانس H220 باوجود همه معايب، زيباتر از سايپا كوييك است.
با ورود به داخل كابين برليانس H220، در ابتدا سادگي آن نظر شما را به خود جلب خواهد كرد. در بيشتر بخش‌ها از پلاستيك استفاده شده است. داشبورد نقره‌اي رنگ در كنار ساير قطعات با رنگ مشكي، تركيب چندان خوبي را ايجاد نكرده است. تنها نكته مثبت در مورد كابين H220، فضاي داخلي نسبتا بزرگ است كه نقطه قوت آن در مقابل سايپا كوييك محسوب مي‌شود.
برليانس H220 تجهيزات چندان زيادي را در اختيار شما قرار نخواهد داد. از جمله اين امكانات مي‌توانيم به 2 ايربگ، ايموبلايزر، تهويه مطبوع اتوماتيك، سيستم صوتي با 4 بلندگو، ايزوفيكس صندلي عقب، تنظيم برقي آينه‌هاي جانبي و تنظيم ارتفاع نور چراغ‌هاي جلو اشاره كنيم.موتور به كار رفته در برليانس H220 حجم 1.5 ليتري و 4 سيلندر دارد و مي‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نيوتن متر گشتاور توليد كند. براي انتقال اين قدرت يك جعبه دنده 4 سرعته دستي در نظر گرفته شده كه عملكرد اين مجموعه كاملا متوسط است و نمي‌توان نمره خوبي براي آن در نظر گرفت. به علاوه اينكه كوييك با جعبه دنده اتوماتيك عرضه مي‌شود.
در نهايت بايد بگوييم برليانس H220 خودرويي با كيفيت بسيار معمولي است و به هيچ عنوان در اولويت خريد خودرو قرار نمي‌گيرد اما در مقايسه با سايپا كوييك، شرايط بهتري دارد و سواري باكيفيت‌تري ارائه مي‌كند. به همين دليل از بين برليانس H220 و سايپا كوييك، H220 در اولويت قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.