چيني مدعي به سرقت رفتن تكنولوژي ماشين هاي الكتريكي شده!

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

چيني مدعي به سرقت رفتن تكنولوژي ماشين هاي الكتريكي شده!

۹۱ بازديد

جالبه همين چين كه ما ايرانيا خيلي دست كمش ميگيريم و خودش فقط دنبال كپي كردن از برنداي ديگشت حالا اومده متهم كرده كه ماشيناي الكتريكيش داره سرقت ميره تكنولوژيش و اين خيلي خنده داره بخداLaughing

 

درباره ي مقايسه دو خودروي چيني ام وي ام X55 با كوپا T210 بيشتر بخوانيد.

 

تنش‌ها بين چين و آمريكا تا حدي فروكش كرده اما هنوز هم موضوعاتي دراين‌باره به چشم مي‌خورد. FBI آمريكا اخيراً به خودروسازان هشدار داده كه چين به دنبال سرقت تكنولوژي خودروهاي الكتريكي آن‌هاست.مدير FBI طي كنفرانسي خبري گفته كه دولت چين در حال جنگي ادامه‌دار براي عبور از پيشروي اقتصادي و تكنولوژيكي آمريكاست. البته او خاطرنشان ساخته چين اين كار را با خلاقيت‌هاي قانوني انجام نمي‌دهد بلكه به دنبال سرقت رازهاي تجاري و يافتن نردباني اقتصادي براي پيشرفت است.مدير ارشد FBI در ادامه اتهام زني‌هاي خود گفته است:
ما در حال مشاهده سرقت حقوق مادي و معنوي كمپاني‌هاي آمريكايي توسط چيني‌ها هستيم تا به اين ترتيب هزينه‌هاي سنگين تحقيق و نوآوري را نپردازند و سپس از آن براي رقابت با كمپاني‌هاي آمريكايي استفاده كنند.
چين از روش‌هاي متنوعي براي سرقت تكنولوژي آمريكايي‌ها استفاده مي‌كند اما بخش اعظم آن‌ها به فضاي سايبري و سرقت تحقيقات مربوط مي‌شود. مدير FBI گفته كه اين يك مشكل بزرگ است زيرا FBI هم‌اكنون حدود 1000 بازرسي درباره تلاش چين براي سرقت تكنولوژي از شركت‌هاي آمريكايي را انجام مي‌دهد. او اضافه كرده تحقيق و بازرسي شامل تمامي بخش‌هاي صنعتي و اقتصادي مي‌شود.بنا به گفته مدير FBI، تلاش‌هاي چين در اين زمينه شامل همه‌ي كمپاني‌ها از برنج گرفته تا دانه‌هاي ذرت، نرم‌افزار، توربين‌هاي بادي و دستگاه‌هاي پزشكي پيشرفته مي‌باشد. او همچنين خاطرنشان ساخته اين كشور به دنبال هر چيزي است كه با استفاده از آن بتواند مزيت رقابتي به دست آورد و اين موارد شامل مواردي همچون اطلاعات قيمت‌گذاري، اسناد استراتژي داخلي و… مي‌باشند.رويترز مي‌گويد هشدار مدير FBI را مركز امنيت و ضد جاسوسي ملي آمريكا هم تكرار داشته و گفته كه اولويت اصلي چيني‌ها سرقت تكنولوژي هواپيمايي و خودروهاي الكتريكي است. البته اين مورد آخري نبايد خيلي سورپرايز كننده باشد زيرا چين بزرگ‌ترين بازار براي خودروهاي الكتريكي بوده و شركت‌هاي آمريكايي هم بحث خودروهاي الكتريكي را خيلي جدي گرفته‌اند.اگرچه پيشگيري از اين سرقت‌ها مي‌تواند سخت باشد اما مدير FBI گفته كمپاني‌هاي آمريكايي بايد امنيت خود را بهبود بخشيده و خطوط تأمين را بازنگري كرده و در همكاري با شركت‌هاي چيني تجديدنظر بكنند. FBI گفته است: “اگرچه همكاري با شركت‌هاي چيني در شرايط كنوني سودده به نظر مي‌رسد اما كمپاني‌هاي آمريكايي شايد در طولاني‌مدت با از دست دادن حقوق مادي و معنوي خود روبرو شوند.”



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.