رانندگي با چري تيگو7!

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

رانندگي با چري تيگو7!

۱۰۲ بازديد

كمپاني چري چند سالي هستش كه طرح هاي كانسپت متنوعي رومعرفي مي كنه. تيگو7 به عنوان يكي از اصولي ترين طراحي هاي اين شركت به حساب مياد. چونكه اين ماشين  خودرو كراس اوور بر اساس طرحي كانسپت به بازار آومدش كه سال هاي گذشته به عنوان قوي ترين طرح مفهومي صنعت خودرو جهان معرفي شده بود.

 

درباره ي اينكه چين مدعي به سرقت رفتن تكنولوژي ماشين هاي الكتريكي شده بيشتر بخوانيد.

 

 

وقتي به تيگو7 نگاه مي كنيد، امروز لحظه اي است كه كمپاني چري چين به اصول طراحي دست پيدا كرده و مي تواند خط طراحي ثابتي در محصولات خود داشته باشد. تيگو7 در بخش طراحي چراغ، جلوپنجره و خطوط بدنه با ساير محصولات چري متفاوت است و همين باعث شده تا بسياري از كارشناسان صنعت خودرو، لقب كره اي چيني را به تيگو7 بدهند. زيرا طراحي اين كراس اوور به سبكي است كه ما را به ياد خودروهاي كره اي مي اندازد. خودروهاي كره اي كه به خاطر نوع طراحي شان توانستند بازار خوبي را براي خود در سطح جهان دست و پا كنند.وقتي به كابين تيگو7 وارد مي شويد، باز هم با طراحي قوي رو به رو مي شويد. طراحي كه نشان از سبك به روز مي دهد و گاهي همان حس و حال مفهومي به شما القا مي كند. نوع طراحي غربيلك فرمان، داشبورد، حالت صندلي ها و رو دري ها نشان مي دهد كه باز هم چري نسبت به ساير خودروهاي رقيب محصولي متفاوت را عرضه كرده است.
هميشه بحث بر سر اين بوده كه كمپاني هاي چيني در بحث فناوري هاي ساخت موتور تا حدي از ساير خودروسازان جهان عقبتر هستند و هنوز نتوانست در مورد اصول جديد پيشرانه ها حرفي براي گفتن داشته باشند. ولي اينبار مي بينيم كه چري با همكاري شركاي اروپايي خود پيشرانه اي منحصر به فرد را براي تيگو7 توليد كرده است. موتوري كه تنها 1.5 ليتر حجم دارد و با فناوري توربوشارژ مي تواد 147 اسب بخار را با گشتاور 210 نيوتون متر توليد كند. جالب است بدانيد كاليبره بالاي اين

           
خانواده قلم
اندازه فونت
 
   
       
 
               

 موتور باعث شده تا قدرت در اكثر مواقع زير پاي راننده احساس شود. همچنين گيربكس شش سرعته دو كلاچه كه عملكرد دقيقي دارد و تعويض دنده هاي نرمي را انجام مي دهد. در تيگو7 قدرت به موتور تنها به چرخ هاي جلو منتقل مي شود. براي همين مي توان تيگو7 را به عنوان يك كراس اوور تك ديفرانسيل معرفي كرد.
دقيقا درست است كه چري سبك كره اي را پيش گرفته و شايد بهتر بگوييم از آن ها افراطي تر عمل كرده است. وقتي به ليست امكانات چري تيگو7 نگاه مي كنيد، با انبوهي از امكانات رفاهي و ايمني مواجه مي شويد. شما در تيگو7 با سقف شيشه اي پاناروميك، تودوزي چرم كيفي، صندلي هشت حالته برقي راننده، گرمكن صندلي هاي جلو، كروزكنترل، استارت دكمه اي، سيستم تهويه دوگانه اتوماتيك، دوربين 360 درجه، سنسورهاي پارك و حساس به حركت در جلو و عقب خودرو، سنسور نور، سنسور باران، راهنماي تعويض لاين، آينه هاي تاشو برقي، زنون فابريك، روشن شدن اتوماتيك مه شكن ها در هنگام ورود به پيج و چرخاندن فرمان، فرمان برقي با قابليت حساسيت متغير به سرعت، نمايشگر بزرگ لمسي با قابليت اتصال به عنوان گوشي ها و ساپورت سيستم عامل هاي مختلف، پشت آمپر اسپرت عقربه اي و ديجيتال، سيستم اعلام خستگي راننده و اعلام زمان استراحت، دو ورودي USB، بسته شدن سانروف و شيشه ها در هنگام ترك خودرو، پايين آمدن شيشه ها در هواي گرم هنگام باز كردن درب ها، سيستم مشايعت تا منزل، آنتن كوسه اي، دكمه تغيير حالت رانندگي و… رو به رو مي شويد. امكاناتي شايد در رده قيمتي 130 تا 140 ميليون تومان در كمتر خودرويي يافت شود.در بحث ايمني هم تيگو7 در سطح بالايي قرار دارد. اين خودرو به شش كيسه هوا، ترمز ABS و EBD، ترمز اضطراري BA، سيستم كنترل شروع حركت، سامانه كنترل هرزگردي در شروع حركت، سامانه كنترل پايداري و… مجهز است. كمپاني چري در هنگام طراحي شاسي و اتاق اين خودرو هزينه زيادي را متحمل شده تا بتواند سطح بالايي از كيفيت را به مشتريان خود ارائه دهد. اين كمپاني در مركز تست اختصاصي خود چند نوع تست تصادف جديد را انجام داده و توانست در آن تست ها موفق باشد. شايد جالب باشد بدانيد كه تيگو7 با تطبيق ايمني انجام شده، تاييده جاده هاي اروپا را دريافت كرده و در نمايشگاه فرانكفورت شهريور ما به بازار اروپا جهت فروش معرفي مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.