اين برند مخصوص چين و بازارش هستش سال 2012 و توسط شركتهاي دايملر و BYD تأسيس شده و هدف آن توليد خودروهاي الكتريكي بوده. البته تنها محصول دنزا تا الان نسخهي الكتريكي نسل پيشين مرسدس B كلاس الكتريك درايو بوده. اين خودرو كه با نامهاي متنوعي فروخته شده از نظر فروش به موفقيت چنداني دست نيافتش
درباره ي بررسي ماشين چيني هونگچي H9 جديد بيشتر بخوانيد.
براي مثال فروش آن در سال 2018 با افت قابلتوجه 60 درصدي به 1974 دستگاه رسيد. براي بازار بسيار بزرگي همچون چين، اين ميزان فروش برابر با صفر استآيا اين به معني بازنشستگي برند دنزاست؟ در واقع نه زيرا اين شركت چيني از كانسپت جديدي رونمايي كرده كه پيشنمايشي از اولين شاسيبلند آن ميباشد. دنزا كانسپت X در نمايشگاه خودروي شنزن و با طراحي برگرفته از مرسدس بنز رونمايي شده و ميتوان آن را جذابتر از خودروي الكتريكي قبلي اين شركت دانست.شايد هم به جرات بتوان دنزا كانسپت X را خوشقيافهتر از مرسدس بنز EQC دانست. اين خودرو فعلاً فاقد شاسي و كابين بوده اما تصور اينكه از برخي قطعات EQC در آن استفاده شود خيلي سخت نيستدنزا ميگويد نسخهي توليدي اين خودرو خواهد توانست با يكبار شارژ مسافت 500 كيلومتري را طي كند و شتاب صفر تا 100 كيلومتر در ساعت آن زير 5 ثانيه خواهد بود. اين مشخصات مشابه پرفورمنس مرسدس EQC ميباشند.چيز زيادي دربارهي شاسيبلند الكتريكي دنزا نميدانيم اما گفته شده نسخهي پلاگين هيبريدي اين خودرو هم عرضه خواهد شد. انتظار ميرود نسخهي توليدي دنزا كانسپت X سال آينده از راه برسد.