مقايسه دو خودروي چيني ام وي ام X55 با كوپا T210!

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

مقايسه دو خودروي چيني ام وي ام X55 با كوپا T210!

۸۷ بازديد

مقايسه ام وي ام X55 با كوپا T210كوپا T210 يكي از شاسي بلندهاي چيني بازار ايران هستش كه به دليل ظاهر خوب خود شناخته ميشه هرچند كه هرگز نتونست خودش رو به عنوان يك خودرو باكيفيت معرفي كنه

 

درباره ي معرفي با شاسي‌بلند چيني دنزا كانسپت X بيشتر بخوانيد.

 


كوپا T210 از سال 97 و توسط شركت ريگان خودرو وارد بازار ايران شد و اكنون هم در تعداد كمي در خيابان‌ها مشاهده مي‌شود.
 شايد اصلي‌ترين مولفه در كوپا T210 طراحي خوب و نسبتا جذاب آن است به طوري كه از هر طرف به آن نگاه كنيم، به لطف دست مهندسين كپي كار چيني، به ياد يك خودرو آلماني خواهيد افتاد. در نماي جلو محصولات فولكس واگن و در نماي عقب شاسي بلندهاي پورشه به راحتي در ذهن بيننده تداعي مي‌شوند. البته شركت مالك كوپا يعني زوتي چين، به عنوان كپي‌كارترين خودروساز دنيا مشهور است و حتي در دادگاه‌هاي جهاني هم محكوم شده.طراحي كابين كوپا T210 هم همين ويژگي را دارد و نشانه‌هايي از خودروهاي آلماني در آن مشاهده مي‌شود. كليدهاي كنترلي نسبتا زياد و فرمان D كات به همراه تنوع رنگ در متريال كابين، يكنواختي را از بين برده است. قصد اغراق در مورد كوپا T210 را نداريم به همين دليل بايد بگوييم با يك خودرو كاملا متوسط از نظر كيفيت روبه‌رو هستيم اما بدون شك كوپا T210 از محصولي چون ام وي ام X55، وضعيت بهتري دارد.
كوپا T210 تجهيزات رفاهي و ايمني نسبتا زيادي هم دارد كه از جمله آنها مي‌توانيم به سيستم كنترل كشش، فرمان برقي، تهويه مطبوع اتوماتيك با ورودي هوا براي سرنشينان عقب، نمايشگر 8 اينچي و سيستم صوتي با 6 بلندگو، آينه‌هاي جانبي برقي مجهز به گرمكن، چراغ‌هاي عقب LED، سانروف پانوراما، سنسور و دوربين دنده عقب، كروز كنترل و برخي موارد ديگر اشاره كنيم. البته اين امكانات در نسخه‌هاي متفاوت، مختلف است.موتور به كار رفته در كوپا T210 حجمي معادل 1.5 ليتر و 4 سيلندر دارد و با كمك توربوشارژر مي‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 210 نيوتن متر گشتاور توليد كند. براي انتقال قدرت هم يك جعبه دنده 6 سرعته اتوماتيك در نظر گرفته شده است. همانند ام وي ام X55، كوپا T210 هم عملكرد فني كاملا متوسطي دارد.
در مجموع كوپا T210 هم يك خودرو كاملا متوسط است كه خريد آن را پيشنهاد نمي‌كنيم اما در مقايسه با ام وي ام X55 ارزش خريد بالاتري دارد.مقايسه ام وي ام X55 با كوپا T210ام وي ام X55 يك كراس اوور چيني است كه در كشور چين به نام چري تيگو 4 شناخته مي‌شود. اين خودرو در سال 2017 رونمايي شد و همانند ساير محصولات ام وي ام و چري، عرضه آن در ايران بر عهده مديران خودرو است.
محصولات چري در طراحي تنوع نسبتا زيادي دارند و كمتر شباهتي مي‌توان بين آنها پيدا كرد. البته اين بدان معني نيست كه با محصولات زيبايي روبه‌رو هستيم. ام وي ام X55 هم از اين قاعده مستثني نيست و طراحي متفاوتي از ساير محصولات چري يا ام وي ام دارد.طراحي بيروني ام وي ام X55 كمي پخته‌تر شده اما هنوز هم با يك خودرو قابل قبول فاصله زيادي دارد چراكه در بسياري از بخش‌ها ناهماهنگي و عدم تناسب به چشم مي‌خورد. در نماي جلو، يك جلو پنجره مشبك ديده مي‌شود كه چراغ‌ها به آن متصل شده‌اند و يك نوار كرومي در مركز آن ديده مي‌شود. بر روي بدنه خطوطي ديده مي‌شود كه يكنواختي را از بين برده است. در نماي عقب چراغ‌ها به وسيله يك نوار كرومي به يكديگر متصل شده‌اند و ديفيوزر و اسپويلر متصل به سقف از ويژگي‌هاي مهم طراحي در نماي عقب هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.