بررسي خودروي چيني چانگان Un-T!

اين وبلاگ درباره مقايسه و بررسي انواع ماشين هاي موجود دربازار ايران مي باشد

بررسي خودروي چيني چانگان Un-T!

۹۵ بازديد

اين ماشين اولين محصول از خونواده ي جديد UNI چانگان هستش كه توي زبان چيني Yinli خونده مي‌شه و به معناي جاذبه هستش... يوني‌تي نه‌تنها از زبان طراحي كاملاً جديد چانگان و كابين خانوادگي برخوردار هستش بلكه به سيستم‌هاي هوشمند جديد و پيشرانهٔ موسوم به نهنگ آبي چانگان هم مجهز شده كه با استانداردهاي آلايندگي CN-6b چين مطابقت داره.

 

درباره ي بررسي خودروي چري آريزو 6 بيشتر بخوانيد.

 

 

 

استفاده از زبان طراحي كاملاً جديد در ظاهر يوني‌تي كاملاً آشكار است. اين كراس‌اوور كامپكت در جلو از جلوپنجرهٔ بسيار گسترده‌اي سود مي‌برد كه با برش‌هاي ذوزنقه‌اي، طراحي منحصربه‌فردي دارد. دي‌لايت‌هاي LED با فرمي تيك مانند در گوشه‌هاي دماغهٔ خودرو جاي گرفته‌اند و چراغ‌هاي اصلي جلو با فرمي غيرمعمول و منحصربه‌فرد، به شكلي جالب درون جلوپنجره كار شده‌اند. پروفيل جانبي يوني‌تي با خط سقفي كه با شيبي ملايم به سمت ستون C جريان يافته و همين‌طور پنجره‌هاي باريك، فرم كوپه مانندي دارد. براي بهبود آئروديناميك، دستگيرهٔ درها هم به‌صورت مخفي طراحي شده است. براي اين كراس‌اوور چيني رينگ‌هاي 19 يا 20 اينچي قابل انتخاب است.

فرم كلي طراحي بخش عقبي يوني‌تي شباهت زيادي به دماغهٔ آن دارد و چراغ‌هاي باريك، سر اگزوزهاي ذوزنقه‌اي عكس هم و ديفيوزر بزرگ، نماي جذابي را ايجاد كرده‌اند. همچنين تريم‌هاي رنگي در بدنهٔ خودرو نيز موجب تنوع و جوان‌پسندي شده‌اند. يوني‌تي با 4,515 ميلي‌متر طول، 1,870 ميلي‌متر عرض و 1,565 ميلي‌متر ارتفاع، كراس‌اووري كامپكت محسوب مي‌شود؛ بنابراين اين كراس‌اوور جديد در مقايسه با CS55 كنوني، كشيده‌تر و عريض‌تر اما كم‌ارتفاع‌تر است. محورهاي اين خودرو نيز 2,710 ميلي‌متر از هم فاصله دارند.

يوني‌تي از كابين بسيار مدرن و جذابي هم برخوردار است. در اينجا كنسول مياني T شكل نامتقارن و غربيلك فرمان D شكل جلب‌توجه مي‌كنند درحالي‌كه صفحه‌نمايش 10.25 اينچي سيستم اطلاعاتي-سرگرمي آن‌هم با زاويهٔ 8.1 درجه به سمت راننده متمايل شده و صفحه آمپر ديجيتالي خودرو به زيبايي به آن متصل شده است. در بخش تكنولوژي هم يوني‌تي به سيستم هوشمند جديدي مجهز شده كه روي تعامل انسان و ماشين تمركز دارد. اين اولين سيستم هوشمند خودرويي است كه از تراشه‌هاي ساخت AI چين استفاده مي‌كند. علاوه بر اين، گفته شده يوني‌تي به تكنولوژي رانندگي خودكار سطح سه هم مجهز خواهد شد.

درباره بررسي خودروي چري آريزو 6! بيشتر بخوانيد


زير كاپوت اين كراس‌اوور جديد چيني يك پيشرانهٔ 1.5 ليتري توربوشارژ جديد ساخت چانگان قرار گرفته كه 177 اسب بخار قدرت و 300 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌كند. راندمان حرارتي اين موتور تا 40 درصد است و همان‌طور كه گفته شد با استانداردهاي آلايندگي 6b چين مطابقت دارد. نيروي اين موتور از طريق يك گيربكس هفت سرعتهٔ اتوماتيك دوكلاچه به چرخ‌هاي جلو انتقال پيدا مي‌كند و امكان رسيدن به حداكثر سرعت 205 كيلومتر بر ساعت را براي خودرو فراهم مي‌كند. يوني‌تي از سه حالت رانندگي معمولي، اكو و اسپرت برخوردار است درحالي‌كه سيستم تعليق آن در جلو از نوع مك‌فرسون و در عقب چند اتصالي است.

همان‌طور كه گفته شد، يوني‌تي از سري جديد محصولات چانگان بوده و از محصولات فعلي اين شركت متفاوت است. طي سال‌هاي گذشته چانگان براي بهبود موقعيت محصولات خود بسيار تلاش كرده كه عرضهٔ موفقيت‌آميز سري محصولات پلاس يكي از اين اقدامات است. اين محصولات به‌تدريج به پرفروش‌ترين ساخته‌هاي چانگان در چين تبديل شدند و تصوير بهتري نسبت به محصولات قديمي اين شركت از خود بجاي گذاشتند. حال اين شركت چني قصد دارد از طريق سري جديد يوني يا جاذبه به‌عنوان برندي سطح بالا، خريداران جديدي را به سمت خود جذب كند. معرفي سري محصولات جديد يوني گامي روبه‌جلو براي چانگان است تا بتواند با برندهاي خارجي در بازار چين رقابت كند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.